Cornrows.

När jag åkte till Sthlm förra veckan sa mamma att hon ville ha hem sin vanliga dotter, ingen nollåtta med IG som en bokhylla och smink som en femåring. Med andra ord, hon ville att jag skulle vara som vanligt. Vilket jag också är.

Dock blev jag ganska pepp på lite förändringar nu när jag var där uppe och min första tanke var att raka av mitt hår. Insåg dock att jag förmodligen(marie, ljug inte, LÄS: jättejättejättesäkert) skulle bryta ihop i det läget så jag sket i det. Gjorde istället sex rader med cornrows på den sidan jag inte har luggen och jag är jäkligt nöjd.

Cornrows är en fläta man gör, på samma sätt som en inbakad, förutom att den sitter utanpå so to say. Håller i ungefär två - tre veckor på mitt europeiska hår, men afrikaner kan ha det i upp till 1,5 - 2 månader, med rätt skötsel.
Det sliter inte alls på håret, och eftersom de fästs med sytråd kan man ta ut dem när man vill också. Perfekt för mig som tröttnar på saker väldigt fort ;)


(klicka på bilderna så blir de större)

Bilderna är inte de snyggaste, eftersom att jag är trött och inte orkar ta hur många som helst.
Nu tog jag bara nårga där man såg hur det hela ser ut ;)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ellia

GAHHHHHHHHHH sjukt snuggt. :D

gör hela ffs

2009-09-12 @ 16:09:19
URL: http://itsmellslikeemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0