Sjukt barn

Jag sitter hemma med en sjuk unge som spelar LEGO Star wars, LEGO Batman och LEGO Indiana Jones på datorn. Skapligt trött på Star Wars-soundet. Så trött på det att jag uppskattar mensvärk. Snacka om att bli hjärnskadad.

Anyway, kiddo hostade tydligen två gånger inatt så han är hemma. PÅ MIN TID, blev man tvingad iväg till skolan även i de lägen då man var halvt döende, men så funkar det minsann inte i dagens tyska samhälle.  Lite mer att om en unge nyser mer än 2 gånger i skolan på en dag stannar han hemma från skolan nästa och får dessutom det uppskrivet i din schooldiary av sin fröken. Ungarna idag har det för jävla bra, haha.

Nächste mission för idag är att gå och handla choklad, iste och andra livsnödvändiga saker. I duggregn och pyjamasbyxor.

Kommentarer
Postat av: Zizi

Ha! Det där känner jag igen. Mina ungar är hemma OFTA från kindergarten, för att dom är "sjuka". Dessutom vill min au pair mamma inte ge dom bra mediciner, utan hon ger dom "homöopathische mittel" (gud, vad heter det på svenska?!) och då blir dom aldrig helt friska när dom väl blir sjuka på riktigt.. så det slutar med att dom är hemma från kindergarten flera veckor i rad. Pfft!



Varför ska ni inte till Toulouse? :/

2010-03-16 @ 12:46:23
URL: http://zizi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0