Strange and Beautiful.

Söndag. Lite jobbigt, ser inte fram emot att vakna 7.30 i morgon. Inte när man haft sovmorgon till minst 10, ja det är sovmorgon för mig at the moment, sen i torsdags. 

En kille blev påkörd av tunnelbanetåget på hauptbahnhof idag, precis innan mitt tåg hem från stan gick. 100 meter ifrån mig, fast en våning under. Såg massa poliser som sprang dit sen ropade dom ut i högtalarna att hela nedersta våningen var avstängd pga. olycka. Har klump i magen nu. Läste på RP att killen var 25 år gammal och trillade mellan två vagnar för att han stod för nära.
Hur många gånger har man själv, och kompisar här nere, inte varit lite för fulla och stått för nära spåret? Usch usch usch. Att något sådant ska behöva hända innan man faktiskt tänker sig för.. Får lite ångest.

Anyway. Helgen, sen torsdag, har varit full med fest. I torsdags minns jag inte ens vad jag gjorde. I fredags blev det fiesta förFanny åker på torsdag så vi hade ett snabbt farewellparty igår, dock för alla de som vi inte träffar så ofta.
Alla börjar dra sig hemåt nu. Först Sandra, nu Fanny, i mitten på juni säger vi hejdå till Amy och sen är det jag och Elina samtidigt.
Minns i början när jag satt här och panicked över att det var sex veckor tills jag skulle få träffa alla där hemma. Nu är det mindre än sex veckor tills jag kommer hem for real. Får lite mer ångest.

Nu ska jag sova. Om ett år ska jag ha varit i Canada. Bestämde jag nu. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0