I don't care if we lose it all tonight, up in flames, burning bright.

Ytterligare en vecka har passerat på mallorca och jag har inte lika mycket hemlängtan ;)
Sitter här bredvid Alex, surprise surprise, som videosamtalar med Mathilda och sen sitter även LENNIE HEST här med, fast utan dator.

I fredags skulle vi langat bergsvandring, men det sket sig för att det skulle åska och sånt uppe i bergen. Istället blev det en skoldag med projekt hela dagen. Vi var väl inte direkt överambitiösa och dagen var måttligt seg. Kvällen spenderades först uppe i gamla stan med påskprocession, ragnar skrämde halvt ihjäl mig och jennie på vägen hem, och sen blev det en tur till bodegan, vårat andra hem. Senare gick vi till magic och de andra ställena som ligger där. Väldigt trevligt och vi kom hem runt 3.

Upp tidigt i lördagsmorse för att vi skulle åka till Palma, bussen skulle gå 9. Vi åt frukost, fixade oss och drog mot busshållplatsen. Bussen kom runt halv 10, folk här är inte så noga med tiderna, och vi var framme vid halv 11. Började med att gå i affärer hela gänget tillsammans, men eftersom vi var typ 9 pers blev det lite jobbigt och vi delade upp oss i tre grupper. Åt världens sjukaste hamburgare som bestod av två vanliga mackor med en biff mellan och köpte upp halva NEWYORKER-butiken. Sen köpte vi upp halva MANGO med, jag köpte en klänning. Vi åkte hem vid 5, egentligen skulle det bara gå en buss, men eftersom att det var så många som skulle till Alcudia så fick dom sätta in två extrabussar för att alla skulle kunna åka med.

När vi kom hem gick jag, Alex, Jennie och en tjej från Varberg som heter Elin ner mot hamnen för att äta på restaurang. Vi hamnade på en som hette Nova Marina och alla beställde in pizza. Seriöst, världens äckligaste pizza. Pizzabottnen var typ en centimeter tjock, halvbakad och sen var det ett lager med en centimeter ost. Skinkan ovanpå var helt miffo och det rann verkligen fett från pizzan så alla fyra satt och torkade av pizzorna med sina servetter. Dock blev det inte bättre och vi funderade på springnota, men tjejerna bangade så vi lät bli.
Istäöllet betalade vi, utan att ge dom turkarna dricks, och sen gick vi hem för att börja göra oss i ordning inför kvällens utgång. Vi började lite försiktigt hos Cattis, Gaby och Emelie innan vi gick ner på EL BODEGON, haha, och där var vi tills dom stängde, då gick alla vidare till Magic, igen, och de andra småklubbarna som ligger där. Var mest på en som låg lite inne i hörnet, där var de flesta från skolan. Alex gick hem ganska tidigt, hon mådde inte riktigt bra, medans jag och jennie stannade kvar på nattklubben med ragnar, calle, louie och gaby tills klockan var 4 ungefär. Då gick vi ner och badade i havet lite snabbt innan vi gick upp till rummen. Jag sköljde av saltvattnet och sen somnade jag väldigt gott med blött hår och en handduk under kudden.

Vaknade vid 9 idag, kollade igenom bilderna sen gårdagen, funderade på om jag skulle väcka hela hotellet genom att springa runt i korridorerna och skrika men det sluta med att jag målade naglarna, igen. Fulade runt lite tills klockan blev 11, då kände jag att det var dags att springa in till ladiesena som bor rakt över korridoren. Vi satt och fulade något så extremt innan vi gick till Eroski och handlade mat som räcker tills på tisdag om inget drastiskt händer, vilket vi inte hoppas på. Annars har vi inte gjort någon nytta direkt idag, vi samlar krafterna inför morgondagen, då det är bergsvandring som står på schemat. Kan tyvärr inte direkt påstå att jag längtar, men det kanske blir askul. Det märker vi.

Nu ska jag kila bort till Angelina som sitter i andra sidan lobbyn och snacka skit med henne om igårkväll.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Mariee, jag saknar dig min knodding <3

2009-04-13 @ 21:08:14
URL: http://angelikaforsman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0